Tryg start-den første tid

Besøg os gerne inden barnet starter i Børnehuset Troldehaven, så vi kan aftale en plan for, hvordan opstarten skal foregå.

Afsæt tid til opstart
Det er vigtigt for os, at barnet får en så god og tryg start i børnehuset som muligt. Derfor er det også vigtigt, at vi får en snak med de enkelte forældre om barnets ønsker, vaner og behov, lige som vi fortæller om, hvordan en dagligdag i børnehuset ser ud, og hvad man skal medbringe.

Vi tilrettelægger selve opstartsperioden i samarbejde med forældrene efter, hvordan barnet reagerer, og hvilke muligheder den enkelte familie har for at være sammen med barnet i børnehuset den første tid.

Som udgangspunkt er det en god idé at afsætte tid nok, så der er mulighed for, at barnets ophold i børnehuset gradvist forlænges.

Når dit barn skal starte
Inden dit barn skal starte, så ring til vuggestuen eller den børnehavegruppe, hvor dit barn skal starte. Ring på tlf. 55364800  og aftal et besøg med en af de voksne. På besøget aftaler I mere præcist, hvordan opstarten skal foregå, varighed og fremmøde de første dage.